Curiositats de NY VI / Curiosidades de NY VI / NY Curiosities VI
L' esfera
Aquesta escultura, concebuda originalment com un símbol de la pau, estava emplaçada entre les dues torres a la plaça del World Trade Center. Òbviament, abans dels atacs no lluia aquest aspecte. La van reconstruir i posar aquí a Battery Park, com un memorial temporal a totes les víctimes dels atemptats. Tal i com em va passar amb la caserna de bombers també em va apropar molt més a tot allò que es veia a la tele i que en el fons no deixava de semblar una pel·lícula llunyana.
Al meu costat hi havia un nen d'uns 3 o 4 anys preguntant-li al seu pare que qué era això. El pare li explicava que aquest monument quan estava sencer, estava entremig de les torres del World Trade Center que van patir un atac terrorista al 2001. També li deia que ara l'havien posat aquí per recordar a les víctimes d' aquell dia. Jo els escoltava atentament. Cap dels que estàvem allà va poder disimular un petit somriure quan el nen va dir, "llavors al costat d' aquesta bola hi havia dues torres?". D' alguna manera sembla mentida que algú no sàpiga el que va passar el 9/11 com aquí l'anomenen, però és que ja han passat gairebé 6 anys. Qui m'anava a dir aquell dia en que ni sabia que existíen les torres que estaria avui aquí.
La esfera
Esta escultura, concebida originariamente como símbolo de la paz, estaba emplazada entre las dos torres en la plaza del World Trade Center. Óbviamente, antes de los ataques no lucía este aspecto. La reconstruyeron y la pusieron aquí en Battery Park, como un memorial temporal a todas las víctimas de los atentados. Tal y como me pasó con el cuartel de bomberos también me acercó mucho más a todo aquello que se veía en la tele y que en el fondo no dejaba de parecer una película lejana.
A mi lado había un niño de unos 3 o 4 años preguntándole a su padre que qué era esto. El padre le explicaba que este monumento cuando estaba entero, estaba entremedio de las torres del World Trade Center que sufrieron un ataque terrorista en 2001. También le decía que ahora lo habían puesto aquí para recordar a las víctimas de aquel día. Yo los escuchaba atentamente. Nadie de los que estábamos allí pudo disimular una pequeña sonrisa cuando el niño dijo, "entonces junto a esta bola había dos torres?". De alguna manera parece mentira que alguien no sepa lo que pasó el 9/11 como aquí lo denominan, pero es que ya han pasado casi 6 años. Quien me iba a decir a mi aquel dia en que ni sabía que existían las torres que estaría hoy aquí
1 comentario:
NOSALTRES TAMBÉ VOLEM RECÓRRER TOTS AQUESTS PUNTS I MES... A MANHATTAN
PREN NOTA.
KISSES
DAD
Publicar un comentario