martes, marzo 06, 2007

Dia 4: Primera part / Primera parte

Ahir vam tornar a tenir un dia d’allò més mogudet. Ens vam aixecar per anar a fer un passeig en vaixell de dues hores (Circle Line) que ens entrava amb el preu de les entrades que vam comprar per l’autobús. De fet, faré un incís sobre les entrades de l’autobús turístic. Quan passejes per la Cinquena Avinguda hi ha molta gent de diferents companyies tirant-se a sobre teu per que compris el seu pack. Ens vam decidir ràpid per la segona tia que ens va oferir (bé, més bé vam anar nosaltres a ella) i ens oferia per $77 el tour d’autobús de la part alta de la ciutat i de la part baixa per 3 dies, visita a l’Empire State Building, creuer en vaixell de dues hores i ferry a l’Estàtua de la Llibertat. Pintava bastant bé i el vam agafar. Per cert la tia ens va preguntar que d’on erem i al dir-li que érem de Barcelona ens diu “Oh, així vosaltres sou els veritables hispànics!! Ho dic perquè es nota la diferència amb els sud-americans perquè no són persones decents...”. Que maca la tia, com un dia s’equivoqui i li digui a un sud-americà això... Bé, després ens vam adonar que als tickets posa que és vàlid només per 48 hores... pànic!!! Però, espera un moment, fins ara a 5 dels 7 autobusos que hem pujat ni tant sols ens han demanat el ticket, i els altres dos, només han vist que el buscàvem i ja ens han dit que valia. De fet el Xavi i el Tyler ahir a la nit que vam fer la ruta nocturna per Brooklyn es van colar i no va passar res perquè donen per fet que si vas, tens el ticket. Quins capullos, hem penso seguir pujant el que em queda de viatge i potser el pròxim amb el mateix ticket.

Bé tornant al que vam fer. El ferry va estar molt bé però va sortir poquet el sol un altre cop. Feia molt de fred i molt de vent i fins i tot va nevar una estona, cosa que la Ana desitja ferventment. Val la pena de tota manera perquè tens unes vistes magnífiques de la ciutat des de tots els angles.

Downtown Manhattan i el pont de Brooklyn davant

Al acabar el ferry vam anar passejant des de la 12th Av. cap al centre per carrers típics d’aquests abandonats plens de fàbriques. També tenen el seu encant i no semblaven perillosos. D’aquí vam anar a dinar al Empire Diner, un restaurant d’aquells típics americans amb la barra de ferro, i els tamborets, tipus Pitch Peat (Sensación de Vivir). Vam menjar molt bé per un preu raonable, per fi!


Empire Diner al barri de Chelsea

Ayer volvimos a tener un día de lo más movido. Nos levantamos para ir a dar un paseo en barco de dos horas (Circle Line) que nos entraba con el precio de las entradas que compramos para el autobús. De hecho, haré un inciso sobre las entradas del autobús turístico. Cuando paseas por la Quinta Avenida hay mucha gente de diferentes compañías echándose encima tuyo para que compres su pack. Nos decidimos rápido por la segunda tía que nos ofreció (bueno, más bien fuimos nosotros a ella) y nos ofrecía por $77 el tour de autobús de la parte alta de la ciudad y de la parte baja para 3 días, visita al Empire State Building, crucero en barco de dos horas y ferry a la Estatua de la Libertad. Pintaba bastante bien y lo cogimos. Por cierto la tía nos preguntó que de dónde eramos y al decirle que éramos de Barcelona nos dice “Oh, así vosotros sois los verdaderos hispánicos!! Lo digo porque se nota la diferencia con los sudamericanos porque no son personas decentes...”. Que maja la tía, jajaja como un día se equivoque y le diga a un sudamericano eso... Bueno, después nos dimos cuenta que en los tickets pone que es válido sólo por 48 horas... pánico!!! Pero, espera un momento, hasta ahora a 5 de los 7 autobuses que hemos subido ni siquiera nos han pedido el ticket, y los otros dos, sólo han visto que lo buscábamos y ya nos han dicho que valía. De hecho Xavi y Tyler, ayer por la noche que hicimos la ruta nocturna por Brooklyn se colaron y no pasó nada porque dan por hecho que si vas, tienes el ticket. Qué capullos, me pienso seguir subiendo lo que me queda de viaje y quizá el próximo, con el mismo ticket.

Bueno, volviendo a lo que hicimos. El ferry estuvo muy bien pero salió poquito el sol otra vez. Hacía mucho frío y mucho viento e incluso nevó un rato, cosa que Ana desea fervientemente. Vale la pena de todas maneras porque tienes unas vistas magníficas de la ciudad desde todos los ángulos.

Al acabar el ferry fuimos paseando desde la 12th Av. hacia al centro por calles típicas de estas abandonadas llenas de fábricas. También tienen su encanto y no parecían peligrosas. De aquí fuimos a comer al Empire Diner, un restaurante de esos típicos americanos con la barra de hierro, y los taburetes, tipo Pitch Peat (de Sensación de Vivir). Comimos muy bien por un precio razonable, al fin!

Foto 1: Downtown Manhattan y el puente de Brooklyn delante

Foto 2: Empire Diner en el barrio de Chelsea

1 comentario:

Anónimo dijo...

que quieres decir con: cenamos bien a un precio razonable? que me tengo que llevar los tupers y demas para alimentarme en mi estancia en ese pais??? un beso, y, siento no haber estado el otrodia cuando llamaste. dew.