viernes, septiembre 28, 2007

Miami: El clima

El clima de Miami es pot considerar estrany com jo vaig dir al principi, o es pot considerar totalment regular i previsible com em va corregir l'Alberto.

Només arribar, ens vam dirigir a Miami Beach i al cotxe li dic a l'Alberto, mira allà davant que estrany, sembla que està mullada la carretera… i de cop entrem en una cortina de pluja que també es podia definir com diluvi, que es podia separar per un pas, és a dir en un lloc no plou i dos passos més endavant si. De la mateixa forma que vam entrar en ella hi vam sortim de cop, sense avisar sense afluixar, simplement de cop i volta.

Així comença el dia claret amb algun núvol petit

Aquesta va ser la primera experiència amb el temporal. La resta de dies res era una sorpresa perquè era esperat, encara que si sorprenent. Durant els mesos d'estiu Miami té la seva temporada baixa perquè és temporada d'huracans. Això no significa tornados que es duen les cases, sinó pluges torrencials.

Després apareixen alguns núvols espessos a l'horitzó (vista des de l'apartament)

Al matí normalment fa sol i la gent va a la platja i al voltant de les 2 o les 3 es comença a posar negre, negríssim el cel i comença a ploure. Cada dia el mateix horari i el mateix funcionament. Molt molt curiós. De la mateixa manera que comença a ploure, també pot deixar de ploure i començar a sortir el sol ardent sense cap problema. Coses de Miami.

No he mirat a cap lloc el grau d'humitat de Miami, però us puc assegurar que és exageradament alt. Això significa, que si tens alguna cosa una mica humida d'haver anat a la platja o la tovallola d'haver-te dutxat, mai a la vida s'assecarà del tot, o almenys no si estàs uns 5 o 6 dies. Unit a això, molt curiós, just quan sortia de casa per a fer unes fotos a les vistes, perquè donava a un passadís a l'aire lliure, l'objectiu de la meva càmera s'empanyava automàticament solament de sortir a l'exterior, una passada.

I després al cap de l'estona et trobes això!!! Aquesta foto és real. Sembla que es faci de nit

Aquesta situació fa que sempre faci calor a l'ambient i que per tant encara que estigui plovent puguis trobar gent en la platja banyant-se... Miami baby.

PD. Els núvols de vegades per una altra banda, fan que puguis trobar vistes tan maques com aquestes.


Vistes des de l'apartament


El clima de Miami se puede considerar extraño como yo primero dije, o se puede considerar totalmente regular y previsible como corrigió Alberto.

Solamente llegar, dirigiéndonos a Miami Beach en el coche le digo a Alberto, mira allí delante que raro, parece que está mojada la carretera… y de golpe entramos en una cortina de lluvia que también se podía definir como diluvio que se podía separar por un paso, es decir en un sitio no llueve y dos pasos más adelante sí. De la misma forma que entramos en ella salimos de golpe, sin avisar sin aflojar, simplemente de repente.


Aquí realmente se hizo muy muy oscuro

Esa fue la primera experiencia con el temporal. El resto de días nada era una sorpresa porque era esperado, aunque sí sorprendente. Durante los meses de verano Miami tiene su temporada baja porque es temporada de huracanes. Esto no significa tornados que se llevan las casas, sino lluvias torrenciales.

Por la mañana normalmente hace sol y la gente va a la playa y alrededor de las 2 o las 3 se empieza a poner negro, negrísimo el cielo y empieza a llover. Cada día el mismo horario y el mismo funcionamiento. Muy muy curioso. De la misma manera que empieza a llover, también puede dejar de llover y empezar a salir el sol ardiente sin ningún problema. Cosas de Miami.

Este es el tipo de diluvio que había cada día en Miami

No he mirado en ningún sitio el grado de humedad de Miami, pero os puedo asegurar que es exageradamente alto. Esto significa, que si tienes algo húmedo de haber ido a la playa o la toalla de haberte duchado, nunca en a vida se va a secar del todo, o por lo menos no si estas unos 5 o 6 días. Unido a esto, muy curioso, justo cuando salía de casa para hacer unas fotos a las vistas, porque daba a un pasillo al aire libre, el objetivo de mi camara se empeñaba automáticamente solo de salir al exterior, una pasada.

Y esto me pillo a mi de sopetón por la calle! Subí me duché y en cuanto salí había un sol que ni en el Sahara

Esta situación hace que siempre haga calor en el ambiente y que por tanto aunque esté lloviendo puedas encontrar gente en la playa bañándose... Miami baby.

PD. Las núbes a veces por otro lado, hacen que puedas encontrar vistas tan bonitas como estas.

Vistas de downtown al atardecer

Foto 1: Así empieza el día clarito con alguna nube pequeña

Foto 2: Después aparecen algunas nubes espesas en el horizonte (vista desde el apartamento)

Foto 3: Y después al cabo del rato te encuentras esto!!! Esta foto es real. Parece que se haga de noche

Foto 4: Vistas desde el apartamento

Miami: de fiesta

Pràcticament des que vaig estar a Eivissa no veia un nivell de festa i, com obviar-ho, de dones tan espectacular com el de Miami. Wow! Solament arribar l’Alberto em va dur a Santo, on estaven els seus amics. Una discoteca llatina amb estones de música en viu amb un ambient molt molt interessant. Al final vam acabar sortint els 3 dies que sortiem de festa al mateix lloc perquè per una cosa o per una altra, ens van fallar les altres destinacions que teníem escollides. Sobretot el dia 3 vigilia del dia de la independència que tothom estava al carrer, quan ens vam recórrer 4 discoteques abans d'arribar de nou a Santo que va ser l'única on vam poder entrar. Les cues de les altres discoteques van valer la pena per això, perquè encara que no arribessim a entrar, allò solament ja era un espectacle!!!

Música en directe a Santo, Miami Beach

Les discoteques a Miami, tal com jo ho vaig veure, són bastant cares. Per entrar, si tens sort, solament has de pagar 20 dòlars i no se en quin cas perquè era l’Alberto el que movia tot el tema. Si no tens sort, ni estas en llista ni aquest tipus de coses, estas obligat a agafar una taula, el que significa comprar una ampolla que et pot costar al voltant d'uns 400 dòlars i no se si m'estic quedant curt.

Humberto, també de BC, Alberto i jo en una de les borratxeres

Si et compres una beguda a la discoteca et pot costar entre 12 i 15 dòlars, el que t'obliga a dur-te ampolletes de casa que costen un dòlar i demanar una Coca-cola sola i emplenar-te'l. Que no t'enxampin per això!

De tota manera, Miami sigui com sigui, car o barat, és sinònim de diversió al màxim, o potser és que tenia un amfitrió que va fer que fos un viatge de puta mare!

Unes noies de la discoteca!! Allà tothom parla amb tothom... no?

Prácticamente desde que estuve en Ibiza no veía un nivel de fiesta y, como obviarlo, de mujeres tan espectacular como el de Miami. Wow! Solo llegar Alberto me llevó a Santo, donde estaban sus amigos. Una discoteca latina con ratos de música en vivo con un ambiente muy muy interesante. Al final acabamos saliendo los 3 días que salimos de fiesta al mismo sitio porque por una cosa o por otra, nos fallaron los otros destinos que teníamos escogidos. Sobretodo el día 3 víspera del día de la independencia en que todo el mundo estaba en la calle, cuando nos recorrimos 4 discotecas antes de llegar de nuevo a Santo que fue la única en que pudimos entrar. Las colas de las otras discotecas valieron la pena por eso, porque aunque no llegamos a entrar, aquello solo era un espectáculo!!!

Lilian, una amiga de Alberto muy muy maja, dos amigos suyos y nosotros dos

Las discotecas en Miami, tal y como yo lo vi, son bastante caras. Por entrar, si tienes suerte, solo tienes que pagar 20 dólares y no se en que caso porque era Alberto el que movía todo el meollo. Si no tienes suerte, ni estas en lista ni ese tipo de cosas, estas obligado a coger una mesa, lo que significa comprar una botella que te puede costar alrededor de unos 400 dólares y no se si me estoy quedando corto.

Emmmm... bueno... Alberto y yo a no se que hora...

Si te compras una bebida en la discoteca te puede costar entre 12 y 15 dolares, lo que te obliga a llevarte botellines de casa que cuestan un dólar y pedir una Coca-Cola sola y rellenártelo. Que no te pillen por eso!

De todas maneras, Miami sea como sea, caro o barato, es sinónimo de diversión al máximo, o quizá es que tenía un anfitrión que hizo que fuera un viaje de puta madre!

Foto 1: Música en directo en Santo, Miami Beach

Foto 2: Humberto, también de BC, Alberto y yo en una borrachera

Foto 3: Unas chicas de la discoteca!! Allí todos hablan con todos... no?

jueves, septiembre 27, 2007

Miami!

Per fi vaig arribar A Miami!! Qui fa una ruta per EEUU i no va a Miami no està en el seus cabals!!!

Només sortir de l'aeroport l'ona de calor i sobretot l'humitat et dona un cop com si t'obrissis a la cara un forn que ha estat funcionant a màxima temperatura. S'agraeix després del fred de San Francisco. Sí, a San Francisco fa fred i moooolt molt vent, encara que depèn de quina part de San Francisco estàs perquè en uns barris fa vent, en altres fred, en altres sol abrasador, en una altra banda està ennuvolat… una bogeria!!!

Ja em va venir a buscar l' Alberto després de fer-li ballar el cap amb hores d'arribada i després de l'alegria de veure'l ja ens vam dirigir al lloc on m'havia trobat ell per a dormir. El pis del seu cunyat a Miami Beach que estava de viatge!! Quin luxe escolta!! Solament arribar per descomptat ducheta i de festa!! Que estem a Miami “mi hemmano”!!!!

Vistes des de l'apartament on em quedava a la nit que vaig arribar

Por fin llegué a Miami!! Quién hace una ruta por EEUU y no va a Miami no está en su sano juicio!!!

Solo salir del aeropuerto la ola de calor y sobretodo humedad te azota como si abrieras en tu cara un horno que ha estado funcionando a máxima temperatura. Se agradece después del frío de San Francisco. Sí, en San Francisco hace frío y muuucho mucho viento, aunque depende de en que parte de San Francisco estás porque en unos barrios hace viento, en otros frío, en otros sol abrasador, por otro lado está nublado… una locura!!!

Ya me vino a buscar Alberto después de hacerle bailar la cabeza y después de la alegría de verle ya nos dirigimos al sitio donde me había encontrado el para dormir. El piso de su cuñado que estaba de viaje en Miami Beach!! Que lujo oye!! Solo llegar por supuesto duchita y de fiesta!! Que estamos en Miami mi hemmano!!!!


Alberto y yo de fiesta la primera noche!

Foto 1: Vistas desde el apartamento donde me quedaba en la noche en que llegué

martes, septiembre 25, 2007

En el aeropuerto intentando ir a Miami

28 de Juny de 2007, SFO, aeroport principal de San Francisco. Em poso a la cua per a treure la targeta d'embarcament i una tia estressada a la cua, que semblava no haver agafat mai un avió, no feia més que fer preguntes de coses super rares. El meu avió sortia a les 10:35 pm i anava amb temps de sobres per a facturar. Llavors pregunta la dona, aquesta cua és per al vol de Atlanta? (Qualsevol cua és per a qualsevol vol mentre sigui la companyia correcta) i li responc “sí sí tranquil·la que aquí estas bé no et preocupis, jo vaig en el mateix, a les 10:35”(perquè feia escala) i em diu “…bé a les 10:40…” i penso, “ai que estrany… bé, el que sigui, s'ha d'haver equivocat”

Vaig a l'ordinador per a fer la facturació Express. Poso el meu número de reserva, no va. Poso el meu cognom, no va. Poso la targeta de crèdit, no va. Ja no sabia que fer així que vaig cridar a un dels que treballadors d'allí perquè m'ho fes ell i passant d'ordinadors. M'ho mira ell i tampoc funciona… que estrany… Resulta que el número de reserva que tenia jo, no era el de la companyia (Delta) si no que era el del cercador d'Internet (Price Line) i llavors no sortia. Quin remei em quedava que comprar la connexió a Internet de l'aeroport (que encara no puc creure que s'hagi de pagar i no sigui gratuita per a la gent que viatja), per a buscar el número de reserva adequat. “…a veure, a veure… aquest és l'e-mail… Priceline… i de cop… la data… 28 de... MAIG de 2007…

Vaig reservar per error per al dia 28 (correcte) però de maig (incorrecte). Em volia morir!! Que cony feia jo ara!! Em va dir l'home de Delta, molt amable, que hi havia uns telèfons on podia trucar i em podien ficar en un altre vol. Ok!! Vaig, truco i em diu el teleoperador que sí, que hi ha un per a demà al matí i que solament he de pagar 950 dòlars!! Quina ganga!! Baixón… A tot això truca a l’Alberto (el meu amic de Miami) i digues-li que no et vingui a buscar a l'endemà al matí i explica-li tot el rotllo que t'ha passat i com d’imbecil arribes a ésser per fer el que has fet.

Després de molt buscar a internet vaig trobar un vol que sortia a l'endemà al matí i que anava a l'aeroport de Miami fent solament una escala i no em feia anar d'aquí cap allà. El preu era bastant més baix que el que em donava el de Delta, però encara i així moltíssims diners per culpa d'una negligència tan simple com posar el mes del dia que estàs reservant i no el del que viatges.

Lloc de menjar ràpid a l'aeroport on el mostrador és un cotxe, em va fer gràcia.

Tot això va resultar en dormir a l'aeroport en una cadira tipus vagabund amb les meves molt molt pesades maletes cap amunt i cap avall fins que va arribar l'hora de facturar per fi camí a Houston, on feia escala. I és que ja ho diuen, “Houston, tenim un problema”

Arribada a l' aeroport de Houston

Exposició sobre els Bush (pares) a l'aeroport de Houston, amb tota la seva història



28 de Junio de 2007, SFO, aeropuerto principal de San Francisco. Me pongo a la cola para sacar la tarjeta de embarque y una tia estresada en la cola, que parecía no haber cogido nunca un avión, no hacía más que hacer preguntas de cosas super raras. Mi avión salía a las 10:35 pm e iba con tiempo de sobras para facturar. Entonces pregunta la mujer, esta cola es para el vuelo de Atlanta? (Cualquier cola es para cualquier vuelo mientras sea la compañía correcta) y le respondo “sí sí tranquila que aquí estas bien no te preocupes, yo voy en el mismo, a las 10:35”(porque hacía escala) y me dice “…bueno a las 10:40…” y pienso, “ay que raro… bueno lo que sea, se debe haber equivocado”

Voy al ordenador para hacer la facturación Express. Pongo mi número de reserva, no va. Pongo mi apellido, no va. Pongo la tarjeta de crédito, no va. Ya no sabía que hacer así que llamé a uno de los que trabajadores de allí para que me lo hiciera él y pasando de ordenadores. Me lo mira él y tampoco funciona… que extraño… Resulta que el número de reserva que tenía yo, no era el de la compañía (Delta) si no que era el del buscador de Internet (Price Line) y entonces no salía. Que remedio me quedaba que comprar la conexión a Internet del aeropuerto (que aún no puedo creer que se tenga que pagar y no sea gratis para la gente que viaja), Para buscar el número de reserva adecuado. “…a ver, a ver… este es el e-mail… Priceline… y de golpe… la fecha… 28 de mayo de 2007…

Reservé por error para el día 28 (correcto) pero de mayo (incorrecto). Me quería morir!! Que coño hacía yo ahora!! Me dijo el hombre de Delta, muy amable, que había unos teléfonos donde podía llamar y me podían meter en otro vuelo. Ok!! Voy, llamo y me dice el teleoperador que sí, que hay uno para mañana por la mañana y que solo tengo que pagar 950 dólares!! Qué ganga!! Bajonazo… A todo esto llama a Alberto (mi amigo de Miami) y dile que no te venga a buscar al día siguiente por la mañana y explícale todo el rollo que te ha pasado y cuan imbecil llegas a ser por hacer lo que has hecho. Después de mucho buscar en Internet encontré un vuelo que salía al día siguiente por la mañana y que iba haciendo solo una escala al aeropuerto de Miami y no me hacía ir de aquí para allá. El precio era bastante más bajo que el que me daba el de Delta, pero aún y así muchísimo dinero por culpa de un descuido tan simple como poner el mes del día en que estás reservando y no el del que viajas.

Sitio de comida rápida en el aeropuerto donde el mostrador es un coche. Me hizo gracia

Todo esto resultó en dormir en el aeropuerto en una silla tipo vagabundo con mis muy muy pesadas maletas arriba y abajo hasta que llegó la hora de facturar por fin camino a Houston, donde hacía escala. Y es que ya lo dicen, “Houston, tenemos un problema”

Estatua de George Bush padre en uno de los pasillos del aeropuerto de Houston, Texas, de donde la familia es originaria.

viernes, septiembre 14, 2007

San Francisco Dia 8: Alcatraz y MoMA

El meu últim dia a San Francisco el vaig dedicar a provar com de difícil és en realitat escapar d'Alcatraz. Però si és facilíssim!!! Hi ha un vaixell que et duu i et porta. No entenc com els va costar tant als que estaven presos!!

Vista de San Francisco des del vaixell camí de l'illa d'Alcatraz

El fet és que vaig dedicar tot el matí a visitar la presó d'Alcatraz. A primera vista sembla no estar tan lluny de San Francisco i fins i tot inconscientment t'atreviries a dir que nedar fins a o des d'allí no és tan difícil. Pel que sembla, res més lluny de la realitat. La temperatura de l'aigua i les corrents de la badia fan impossible aquesta via d'escapament de La Roca.

L'illa d'Alcatraz. La pitjor vista pel que feia aquest camí fa més de 45 anys

A l'arribar a la illa, em vaig parar a escoltar a un home que semblava que anava a donar una xerrada interessant sobre Alcatraz, i no em va defraudar. Va començar a explicar històries famoses sobre presos “cèlebres” de la presó com Al Capone i sobretot els seus intents de fugida. Moltes semblaven molt gracioses explicades per ell a l'haver passat els anys, però imagino que en el moment no ho van ser tant.

L'home que ens explicava les històries dels presos

Per exemple, un dels presos, després d'escapar tots els controls, va arribar a la vora de l'oceà decidit a nedar fins a la ciutat quan de cop i volta un crit va alertar als guàrdies que van acudir en la seva cerca en segons. Ni més ni menys que ell mateix, mort de fred a l'entrar en contacte amb l'aigua va ser qui no va poder deixar d'agrair als guàrdies per treure'l de l'aigua perquè “anava a morir allà dins!”. Els presos d'Alcatraz sempre prenien dutxes amb aigua calenta perquè la seva temperatura corporal no s'acostumés a baixes temperatures i així poguessin intentar fugir nadant.

Cartell: Trenca les normes i aniràs a la presó. Trenca les regles de la presó i aniràs a Alcatraz

Un altre grup de 5 presos en un altre intent de fugida, es van tirar a l'aigua per separat per diferents parts de la illa. Mentre 3 eren abatuts a trets a l'aigua, un dels altres dos parava al seu company abans de ficar-se a l'aigua (que era el pla) per a dir-li que… no sabia nedar!!... bon moment per a comunicar-ho!! Improvisadament van intentar construir un bot, però òbviament els van caçar de seguida… Després de dos anys separats en diferents parts de la illa, quan es van retrobar, el que no sabia nedar va ser apunyalat al cor per l'altre. Curiosament, se'l va dur a judici i va al·legar que era innocent perquè ho havia fet en defensa pròpia ja que va estar apunt de morir tirotejat per culpa seva pels guàrdies de la presó. Quan li van dir que tot això havia passat feia dos anys ell va dir “… bé, és que no el vaig veure abans”

Passadissos plens de cel·les a Alcatraz

Quines meravelloses històries les dels intents de fugida d'Alcatraz jeje. Va estar molt molt entretingut. Per descomptat la famosa fugida fent un forat a la paret d'una cel·la suposadament amb culleres del menjador va ser una de les estrelles dels intents de fugida de la illa. Mai es van trobar els cossos d'aquests presos pel que no se sap si es va quedar en intent o realment van escapar.

El famós forat a la paret fet, presumiblement, amb les culleres robades del menjador

Pel que sembla l'únic pres que ha pogut escapar de la illa en tota la història ha estat Sean Connery…

El patí on sortien els presos a fer exercici o prendre l'aire els presos que ho tenien permès

La presó es va tancar al 1963 perquè segons un estudi de Bobby Kennedy hagués estat menys costós tenir tots els pressos al Hilton a tot luxe que mantenir totes les despeses que Alcatraz produïa.

Després d'Alcatraz, només em quedava anar a visitar el MoMA on treballa la Sheila (molt més fluix que el de Nova York)...

Psicodèlica entrada del MoMA a San Francisco

...ja que teníem entrades que ella havia aconseguit i després una passejadeta per Alamo Square abans de fer les maletes i dirigir-me a l'aeroport camí de Miami!! Aquesta és una altra bona història…

Una maravellosa obra que era una muntanya de camises blaves...

Mi último día en San Francisco lo dediqué a probar cuan difícil es en realidad escapar de Alcatraz. Pero si es facilísimo!!! Hay un barco que te lleva y te trae. No entiendo como les costó tanto a los que estaban presos!!

El hecho es que dediqué toda la mañana a visitar la prisión de Alcatraz. A simple vista parece no estar tan lejos de San Francisco e incluso inconscientemente te atreverías a decir que nadar hasta o desde allí no es tan difícil. Al parecer, nada más lejos de la realidad. La temperatura el agua y las corrientes de la bahía hacen imposible esta via de escape de La Roca.

Al llegar a la isla, me paré a escuchar a un hombre que parecía que iba a dar una charla interesante sobre Alcatraz, y no me defraudó. Empezó a explicar historias famosas sobre presos “célebres” de la prisión como Al Capone y sobretodo sus intentos de huída. Muchas parecían muy graciosas contadas por él al haber pasado los años, pero imagino que en el momento no lo fueron tanto.

Llegando al puerto de Alcatraz

Por ejemplo, uno de los presos, después de escapar todos los controles, llegó a orillas del océano decidido a nadar hasta la ciudad cuando de repente un grito alertó a los guardias que acudieron en su busca en segundos. Ni más ni menos que él mismo, muerto de frío al entrar en contacto con el agua fue el que no pudo dejar de agradecer a los guardias por sacarlo del agua porque “iba a morir allí dentro!”. Los presos de Alcatraz siempre tomaban duchas con agua caliente para que su temperatura corporal no se acostumbrara a bajas temperaturas y así pudieran intentar huir a nado.


Una celda de la prisión. Como se puede observar, ni espacio ni intimidad.

Otro grupo de 5 presos en otro intento de huída, se echaron al agua por separado por diferentes partes de la isla. Mientras 3 eran abatidos en el agua, uno de los otros dos paraba a su compañero antes de meterse al agua (que era el plan) para decirle que… no sabía nadar!!... buen momento para comunicarlo!! Improvisadamente intentaron construir un bote, pero obviamente les cazaron enseguida… Después de dos años separados en diferentes partes de la isla, cuando se reencontraron, el que no sabía nadar fue apuñalado en el corazón por el otro. Curiosamente, se le llevó a juicio y alegó que era inocente porque lo había hecho en defensa propia ya que estuvo apunto de morir por su culpa tiroteado por los guardias de la prisión. Cuando le dijeron que todo esto había pasado hacía dos años el dijo “… bueno, es que no le vi antes”

Que maravillosas historias las de los intentos de fuga de Alcatraz jeje. Estuvo muy muy entretenido. Por supuesto la famosa fuga haciendo un agujero en la pared de una celda supuestamente con cucharas del comedor fue una de las estrellas de los intentos de fuga de la isla. Nunca se encontraron los cuerpos de estos presos por lo que no se sabe si se quedó en intento o realmente escaparon.

Una celda desde dentro. Todo un lujo de espacio y luminosidad

Al parecer el único preso que ha podido escapar de la isla en toda la historia ha sido Sean Connery…

La prisión se cerró en 1963 porqué según un estudio de Bobby Kennedy hubiese sido menos costoso tener todos los presos en el Hilton a todo lujo que mantener todos los gastos que Alcatraz producía.

Ex preso de Alcatraz firmando libros sobre su experiencia. Al parecer había sido ladrón de bancos.


Después de Alcatraz, solo me quedaba ir a visitar el MoMA donde trabaja Sheila ya que teníamos entradas que ella había conseguido y luego un paseito por Alamo Square antes de hacer las maletas y drigirme al aeropuerto camino de Miami!! Esa es otra buena historia

Sheila y yo ante el genial contraste de casas victorianas y el downtown en Alamo Square


Foto 1: Vista de San Francisco desde el barco camino de la isla de Alcatraz

Foto 2: La isla de Alcatraz. La peor vista para el que hacía este camino hace más de 45 años

Foto 3: El hombre que nos explicaba las historias de los presos

Foto 4: Cartel: Rompe las normas e irás a prisión. Rompe las normas de la prisión e iras a Alcatraz

Foto 5: Pasillos llenos de celdas en Alzatraz

Foto 6: El famoso agujero en la pared hecho, presumiblemente, con las cucharas robadas del comedor

Foto 7: El patio donde salían a hacer ejercicio o a tomar el aire los presos que lo tenían permitido

Foto 8: Psicodélica entrada del MoMA en San Francisco

Foto 9: Una maravillosa obra que era una montaña de camisas azules