viernes, septiembre 28, 2007

Miami: El clima

El clima de Miami es pot considerar estrany com jo vaig dir al principi, o es pot considerar totalment regular i previsible com em va corregir l'Alberto.

Només arribar, ens vam dirigir a Miami Beach i al cotxe li dic a l'Alberto, mira allà davant que estrany, sembla que està mullada la carretera… i de cop entrem en una cortina de pluja que també es podia definir com diluvi, que es podia separar per un pas, és a dir en un lloc no plou i dos passos més endavant si. De la mateixa forma que vam entrar en ella hi vam sortim de cop, sense avisar sense afluixar, simplement de cop i volta.

Així comença el dia claret amb algun núvol petit

Aquesta va ser la primera experiència amb el temporal. La resta de dies res era una sorpresa perquè era esperat, encara que si sorprenent. Durant els mesos d'estiu Miami té la seva temporada baixa perquè és temporada d'huracans. Això no significa tornados que es duen les cases, sinó pluges torrencials.

Després apareixen alguns núvols espessos a l'horitzó (vista des de l'apartament)

Al matí normalment fa sol i la gent va a la platja i al voltant de les 2 o les 3 es comença a posar negre, negríssim el cel i comença a ploure. Cada dia el mateix horari i el mateix funcionament. Molt molt curiós. De la mateixa manera que comença a ploure, també pot deixar de ploure i començar a sortir el sol ardent sense cap problema. Coses de Miami.

No he mirat a cap lloc el grau d'humitat de Miami, però us puc assegurar que és exageradament alt. Això significa, que si tens alguna cosa una mica humida d'haver anat a la platja o la tovallola d'haver-te dutxat, mai a la vida s'assecarà del tot, o almenys no si estàs uns 5 o 6 dies. Unit a això, molt curiós, just quan sortia de casa per a fer unes fotos a les vistes, perquè donava a un passadís a l'aire lliure, l'objectiu de la meva càmera s'empanyava automàticament solament de sortir a l'exterior, una passada.

I després al cap de l'estona et trobes això!!! Aquesta foto és real. Sembla que es faci de nit

Aquesta situació fa que sempre faci calor a l'ambient i que per tant encara que estigui plovent puguis trobar gent en la platja banyant-se... Miami baby.

PD. Els núvols de vegades per una altra banda, fan que puguis trobar vistes tan maques com aquestes.


Vistes des de l'apartament


El clima de Miami se puede considerar extraño como yo primero dije, o se puede considerar totalmente regular y previsible como corrigió Alberto.

Solamente llegar, dirigiéndonos a Miami Beach en el coche le digo a Alberto, mira allí delante que raro, parece que está mojada la carretera… y de golpe entramos en una cortina de lluvia que también se podía definir como diluvio que se podía separar por un paso, es decir en un sitio no llueve y dos pasos más adelante sí. De la misma forma que entramos en ella salimos de golpe, sin avisar sin aflojar, simplemente de repente.


Aquí realmente se hizo muy muy oscuro

Esa fue la primera experiencia con el temporal. El resto de días nada era una sorpresa porque era esperado, aunque sí sorprendente. Durante los meses de verano Miami tiene su temporada baja porque es temporada de huracanes. Esto no significa tornados que se llevan las casas, sino lluvias torrenciales.

Por la mañana normalmente hace sol y la gente va a la playa y alrededor de las 2 o las 3 se empieza a poner negro, negrísimo el cielo y empieza a llover. Cada día el mismo horario y el mismo funcionamiento. Muy muy curioso. De la misma manera que empieza a llover, también puede dejar de llover y empezar a salir el sol ardiente sin ningún problema. Cosas de Miami.

Este es el tipo de diluvio que había cada día en Miami

No he mirado en ningún sitio el grado de humedad de Miami, pero os puedo asegurar que es exageradamente alto. Esto significa, que si tienes algo húmedo de haber ido a la playa o la toalla de haberte duchado, nunca en a vida se va a secar del todo, o por lo menos no si estas unos 5 o 6 días. Unido a esto, muy curioso, justo cuando salía de casa para hacer unas fotos a las vistas, porque daba a un pasillo al aire libre, el objetivo de mi camara se empeñaba automáticamente solo de salir al exterior, una pasada.

Y esto me pillo a mi de sopetón por la calle! Subí me duché y en cuanto salí había un sol que ni en el Sahara

Esta situación hace que siempre haga calor en el ambiente y que por tanto aunque esté lloviendo puedas encontrar gente en la playa bañándose... Miami baby.

PD. Las núbes a veces por otro lado, hacen que puedas encontrar vistas tan bonitas como estas.

Vistas de downtown al atardecer

Foto 1: Así empieza el día clarito con alguna nube pequeña

Foto 2: Después aparecen algunas nubes espesas en el horizonte (vista desde el apartamento)

Foto 3: Y después al cabo del rato te encuentras esto!!! Esta foto es real. Parece que se haga de noche

Foto 4: Vistas desde el apartamento

No hay comentarios: